Záchovná stomatologie

Ošetření nemocných zubů.

Záchovná stomatologie

Záchovná, neboli konzervační stomatologie se zabývá ošetřením nemocných zubů, které jsou ve většině případů poškozeny zubním kazem, anebo v důsledku úrazu.

Zubní kaz

Zubní kaz je bakteriální infekce vznikající z plaku, který se usazuje na povrchu zubů. U dětských zoubků jsou kazem většinou postiženy žvýkací plošky zubů, naopak u dospělých zubů se kaz vyskytuje nejčastěji v mezizubních prostorech, na které se často při čištění zapomíná. Pokud úbytek tkáně způsobený zubním kazem nepoškodí zubní dřeň, lze jej nahradit vhodným výplňovým materiálem.

V dnešní době se používá bílá neboli fotokompozitní výplň, která je velmi estetická, a je proto vhodná zejména pro vyplnění předního úseku chrupu. Lékař barvu bílé výplně namíchá tak, aby přesně ladila s barvou a tvarem Vašeho stávajícího zubu.

Ne vždy je však možné bílou výplň použít, v těchto případech se aplikuje výplň amalgámová. Amalgám má ve stomatologii své místo již více než 200 let a přes všemožné snahy ho nahradit, je stále tím nejfunkčnějším materiálem při zhotovování výplní do zadních úseků zubů. Při ošetření zubního kazu se naši lékaři vždy snaží zachovat co největší část doposud nepoškozených tvrdých zubních tkání.

Zubní prevence

Pokud se zubní kaz v čas neošetří, poškodí zubní dřeň a bakterie tak proniknou ke kořenu zubu, což vede ke vzniku infekce v kořenovém kanálku, známé jako zánět nervu. V tomto případě je nutné endodontické ošetření. Endodontické ošetření spočívá v odstranění infikovaného nervu, důkladném pročištění kanálků probíhajících kořenem zubu a jejich následné zaplnění materiálem, který zabrání dalšímu vniknutí bakterií. Kvalitní endodontické ošetření často infekční ložisko u kořene zubu kompletně vyhojí a tedy umožní zub zachovat.

Objednejte se do naší zubní kliniky Dental Office H33 Praha již dnes přes online rezervaci.